Happy New Year

Jag antar att det är dags för ett super alternativt inlägg som sammanfattar 2006.
Enligt mina bedömningar så var kalenderåret 2006 det år då de hände mest saker.

Året började ganska lungt och normalt och flöt på. På sportlovet åkte jag och emilia oplanerat till storstaden och sate sprätt på pengarna utan att veta vart vi skulle bo. På påsklovet var jag i fjällen för första gången med David och hans familj och åkte skoter. Våren var förövrigt jobbig, jag hatade skolan. Sen kom skolavslutningen och allt började bra men sluta i kaos. David blir misshandlad och vi spenderar natten på akuten. Sommaren fortsätter med det årliga midsommar badet och arbete. Doktorn säger att jag har reumatism och därför ont i lederna. Det blir dags för semester och jag och David far på roadtripp. Stannar i stockholm och jag investerar i en balklänning sen åker vi vidare till Karlskola och Uddeholm där min familj är. Det blir lulekalaset och frida flyttar till Usa. Skolan börjar och Emilia flyttar till Usa. Det bli september och för att fira min kommande 18års dag åker jag och David en vecka till Bulgarien och har sorm kul och hamnar på ett lyxhotell. Sen blir det dags att fylla 18 år och man får börja bestämma själv uanför brevlådan och dricka alkohol. I november skrev jag teoriprovet och körde upp och fick ett rosa plast kort som betyder att jag får köra bil själv. I december kommer David in på skolan i Skellefteå och vi får en 2:a på Anderstorp. Mamma blir sjuk och hamnar en vecka på sjukhus men får sen komma hem och mår bättre. Der blir julafton och tomten kommer. Vi åker till Ikea och shoppar möbler och får bestämma tapeter till lägenheten. Sen blir det i dag och jag försöker summera 2006. Egentligen kanske det inte har hänt så jätte mycket som det känn som. Men i sånna fall talar det bara för hur händelselöst mitt liv är normalt.

Jag och Mr blivande sambo har ett gemensamt nyårslöfte; att sluta äta chips eller i alla fall sluta köpa chips. Vi får väl se hur länge det fungerar.../Net

Kommentarer
Postat av: ellinor

Gott nytt år

Postat av: miaa

Oj Nettan! full rulle! och ja, jag vill bara kasta lite medlidande för misshandeln och reumatism!

jag hoppas det går bra att bli sambo :)(

2007-01-02 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback