Det finns en sång och en dröm

I tisdags kväll var jag på universitets biblioteket för att låna en bok. Carlsson & Rosén: Svensk historia.
Det var så mysigt. Små grupper av människor i stickade tröjor. Papper utspridda över flera bord. Högar med böcker. Viftande pennor. Knapprande på laptoparna. Ur drickna kaffe muggar. Det var mörkt ute.
Jag började längta till student livet.
Jag vill sitta med min dator på café om dagarna, skriva och dricka te. På kvällen vill jag sitta på biblioteket. Jag vill blädra i smarta böcker. Göra djupa analyser och skriva uppsatser.
Kanske ska man skaffa glasögon också? Det ger ett smart intryck. /Net

Kommentarer
Postat av: Canoy

Det är ett härligt liv, men bakom den där fasaden av mysighet rymms det stress. Det var tentapluggande dem höll på med, tentorna är nu i helgen.

Postat av: miaa

ja. det har sina fördelar. men stress är också med. och klarar man inte tentorna får man inget studiemedel. no fun.

2006-10-31 @ 10:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback