Samhällsproblem har en otrevlig vana att jämt liksom tränga sej på

Tillbaka från gräv i Örebro. http://www.na.se/grav07
Bosses skor var de första (men inte sista) som fastnade i säkerhetskontrollen på väg ner till södra Sverige.
Boots a la Bosse
Har lyssnat på många intressanta föreläsningar. Bland annat av en bloggare, http://www.vassaeggen.se, så nu har jag ännu en blogg att lägga till i min lista för dagligen lästa bloggar.
Fredrik Laurin Kalla fakta, Gellert Tamas Uppdraggranskning och Erik Fichtelius Göran Persson dokumentären i SVT.
Det blev bankett på lördagen med guldspade utdelning och ständig refill i vinglasen. Kvällen fortskred med en give-me-five med en dansande Leif Pagrotsky.
För övrigt hade ett sällskap transvestiter årsmöte på vårt hotell och vi höll på att missa flyget hem.
Flygbussen från centralen till Arlanda gick sönder, det började rinna grön gegga från bussen...
image15
Vi kom till arlanda 13 minuter innan planet skulle lyfta. Fick inte checka in bagaget och fick inte heller komma igenom säkerhetskontrollen med mer än 1dl vätska. Där sitter vi åtta hysteriska tjejer, (och två manliga lärare som självklart inte har haft med sig shampoo eller dyligt) ingen hade sovit speciellt mycket och tvingas packa upp allt bagage mitt på golvet på Arlanda och vårt plan ska lyfta om bara några minuter... Shampoo, balsam, hudkrämer, hårsprayer m.m. Vakterna bara plockar på sig av våra grejer och vårt plan ska lyfta om två minuter.
För de andra resenärerna som självfallet hade checkat in sitt bagage och skulle med andra flyg mycket senare kollar lite roat på oss och tycker att vi är en aning i vägen. Tillslut får vi kuta med vårt restrerande bagage ombord  på planet, mosa in väskorna under stolarna medan folk suckar och himlar med ögonen. Ätligen i luften på väg hem. Hoppas vi inte störtar nu också är allt vi kan tänka på.
Jo, en sak till tänkte jag på. Det var att jag hade varit kissnödig ända sen vi lämnade Örebro vid tre-tiden och nu började klockan närma sig sju och jag är inte förtjust i flygplanstoaletter.
Camilla kom också att tänka på en annan grej. Medan säkerhetsvakterna hade varit fullt upptagna med att plocka på sig allt vårt shampoo och hudkrämer hade de missat att hon hade ett strykjärn i handväskan. Jag menar oddsen för att någon slår ner piloten med strykjärnet och sen stryper en flygvärdinna borde väl ändå vara högre än att någon spränger ett plan med Barnängens shampoo för färgat hår?
/Net

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem från en givande resa! Kissnödig är du ju van att vara (tänker på Ikea-turen) och toaletter gillar du ju ingenstans...hygienartiklar har du i överflöd.Den gröna geggan var nog bara glycol och ni hann med planet.Vad var problemet? Ni har ju druckit gratis vin, lyssnat på intressanta människor och dansat med kändisar!

2007-03-26 @ 18:40:08
Postat av: Emilia

Oj du har varit pa resa ocksa ser jag:) Vi far chatta senare! Hm ja jag skulle nog satsa pa Mrs. Harby med styrkjarnet i pitcoken an med shampoot:P ttyl love u

2007-03-26 @ 22:18:35
Postat av: Tuffe

Vadå? Jag har ALLTID planerat att spränga ett SAS-plan i luften med AXE-duschgel. Så då vet jag att om jag inte lyckas med det, så kan jag alltid ha ett strykjärn i väskan som reservplan...

2007-03-29 @ 00:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback