Jag har ett hem under täcket som ingen har ryckt, jag har det varmt och tryggt, jag har en lampa vid sängen

Sitter i min säng, totalt uppslukad av arbetslöshetens påverkan på inflationen, när tavelstaflit plötsligt fäller ihop sig själv och faller i golvet med duner och brak!
Det är inte alltid lätt att vara lättskrämd.
Tar fortfarande en extra titt bakanför duschdrapperiet innan jag går och sover så det inte står ett monster där...
Finns en speciell taktik man kan använda för att komma i säng utan att de tar fast dina ben från under sängen
Undra var de generna kommer i från?
Mam...
Host.
Tänkte högt.
Är otroligt tacksam för att jag numera bor på andra våningen.
Utan stege utanför fönstret.
Tack vare det kan jag utesluta alla monster som inte kan klättra eller flyga.
För att vara lite Freudiansk så bör det bottna i barndommen...

/Net

Kommentarer
Postat av: Helene

Ha ha har du inte hört att vi som föräldrar "bör" dela med oss av olika godsaker från livet;) Jag vet spöken, monster, prassel i buskarna..., rädda sig själv så gott det går;)

2010-10-15 @ 17:38:44
Postat av: Net

Hahahaha, med betoning på "rädda sig själv" ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback