Tiden går och hösten fryser till och det är långt till nästa vår

I natt kom den första snön till storstaden.
Vad mysigt tänkte jag och gick till bussen.
På hållplatsen var det fullt med folk.
Vilken tur då har jag inte missat bussen.
Och vi väntade.
Och väntade.
Och väntade.
Kollar störningsinfon på SL.
Kraftiga förseningar och inställda turer pga snö och halka.

Nej jag skojar inte, så här såg det ut på morgonen.
När det var som värst.
Irriterad men samtidigt full i skratt hoppar jag på bussen när den väl kommer.
Under den korta biten jag behöver åka ser jag en bil som kört i diket.
Fascinerad missar jag att hoppa av bussen på min hållplats.
Läste en artikel om hur SL skall jobba förebyggande mot snökaos i år.
De har anställt en Snögeneral och investerat i extra snösoppar.
Uppenbarligen måste Snögeneralen försovit sig i dag, eftersom denne inte ringt och medelat SL-personalen att det var dags att ta fram snösopparna och sopa lite...
/Net

Kommentarer
Postat av: thelin

Herregud, jag skrattar så att jag gråter :´D

Postat av: Net

I know;D Lite skillnad mot i Ske-å;)

2010-10-25 @ 23:14:45
URL: http://eskapism.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback